Glansplasing

Ek is Sam

Wie is Sam vra jy? Sam is nie een persoon nie. SAM verteenwoordig miljoene individue wyd en suid, 'n korrelasie van vergelykbare ouens met parallelle omstandighede. Mense vêr verwyderd van mekaar, maar in dieselfde sfeer van tyd en omstandighede. Gebore in 'n tyd van politieke onstabiliteit en oorlog, moord, rampe, sosiale en politieke bewegings, verkenning van die ruimte, Elvis en die Beatles, Mahatma Gandhi, Moeder Teresa, Martin Luther King, Nelson Mandela en Malcolm X ... opwindende, maar ook verskriklike vreesaanjaende tye. Sam is nie vriend of vyand nie ... of ‘n slagoffer van omstandighede of begunstigde van die gebeure en verskynsels van die tyd nie.

Ek was in die sestigerjare gebore ... die Swinging Sixties - 'n tyd van sosiale taboes veral met betrekking tot rassisme en seksisme wat gedurende hierdie tyd plaasgevind het. Dit was sinoniem met die nuwe, radikale, en opstandige gebeure en tendense van die tydperk. In my land was dit die begin van radikale politieke verandering met die begin van openbare onrus en betogings. Die dekade wat ek in gebore is, het ons land onafhanklik en 'n republiek geword, en in die jaar wat ek gebore is was dit die tyd van die moord van die leier van die dieselfde land. Die slagspreuke en gevoel van die tyd was dat die Winde van Verandering gearriveer het en dat alles gaan en sal verander, maar ek het geen begrip of insig hiervan gehad nie ... Ek was net 'n kind in dié tyd.

Ek het grootgeword in die jare sewentig in normale alledaagse huishoudelike omstandighede. Beide my ouers moes werk om my en my jonger broer in die skool te hou. Ons het gemaklik en beslis nie arm groot geword nie, alhoewel ons nie die jaarlikse vakansies of 'n TV kon bekostig totdat ek omtrent 10 jaar oud was nie. My ouers was hard werkende en eerlike burgers wat hul verwagte sosiale verpligtinge nagekom het. Ons het kerk toe gegaan en my ouers het my en my broer geleer om gesag, ouer mense en al God se skeppings te respekteer. Ons is grootgemaak, versorg en met liefde vertroetel en het 'n gewone stedelike leefstyl gevolg. Ons het 'n huishulp wat ook as 'n kinderoppasser gedien het gehad en sy het ons geleer om respek, regverdigheid, integriteit, redelikheid en onpartydigheid in te boesem en alhoewel sy nie die vriendelikste was nie, het sy ons ook lief gehad - totdat sy huis toe gegaan het om haar kinders te gaan voed, te koester en lief te hê. Dwarsdeur my junior en vormingsjare het ek nooit bedreig, in gevaar of minderwaardig of verhewe of benede ander gevoel nie.

In my senior jaar en soos baie ander tieners - my opstandige jare, het ek Heavy Metal ontdek. Groepe soos Metallica, Deep Purple (met smoke on the water), Boston, Iron Maiden en Black Sabbath en natuurlik Pink Floyd se - Another Brick in the Wall, maar die meeste van hierdie albums was verbied omdat die regering bang was dat dit dalk kinders rebels gaan maak en die status quo gaan beïnvloed of die regering se outoriteit gaan minag. Ja ... dit was die tagtigerjare toe ek die eerste keer tehore gekom het van terrorisme en die term vryheidsvegter wat ‘n algemeen gebruikte term was. Ons was by die skool ingelig oor die bedreiging van kommunisme en wêreld oorheersing. Militêre diens was verpligtend vir 'n paar en rebelle militêre opleiding is daarop aangedring en verwag van ander. Die politieke klimaat was verraderlike en bomme, terroriste-aanvalle en openbare geweld en onrus was alledaags, maar ons het nie veel daarvan gedink nie. Ons het op TV gesien hoe gemaskerde mans in verflenterde semi- uniforms van die IRA (Irish Republican Army) betrokke was by motor bom aanvalle in Dublin en Belfast en gereeld gehoor dat Sinn Féin onderhandel namens die IRA. Daar was groot sosiale en burgerlike ontevredenheid wêreldwyd en daar was geweld in die Midde-Ooste, insluitende die Iran - Irak Oorlog, die Sowjet - Afghaanse Oorlog, die 1982 Libanon -oorlog, die Nagorno - Karabakh Oorlog, die aanslag op Libië in 1986, en die eerste Intifada in die Gaza strook en die Wes-Bank.

Ek het nou skielik ‘n vrees ontwikkel van moontlike ernstige beserings of dood as ek in die verkeerde plek op die verkeerde tyd sou verkeer. Vriende en familie is dood as soldate (aan regeringskant en revolusionêre militante kant) en die gemeenskap het agterdogtig en onverdraagsaam teenoor mekaar geword. Ten spyte van die feit dat die Koue Oorlog tot 'n einde gekom het, is ons gewaarsku om gereed en ge-rat te wees om onsself te verdedig teen die vyand. Bom aanvalle was meer algemeen as politieke skandaal en die spanning in die lug het gemanifesteer in elke burger en die regering het meer paranoïes geraak. Ons is afgesny van die res van die wêreld en sanksies teen ons land het gelei tot verhoging in inflasie tussen 35 en 40 % en ons kon nie in die internasionale sport arena kompeteer nie weens boikotte. Die meeste literatuur en die meeste flieks is gesny, gesensor of verban.

In die negentigerjare na onfeilbare druk op die regering, onderhandelinge, kompromieë en ​​politiek druk is n nuwe regering ingestem en dinge moes verander. Daar was die vrees vir die nuwe, maar dit het gou verander na opwinding en vreugde. Die internasionale gemeenskap aanvaar ons terug met ope arms, ons kompeteer op alle vlakke van internasionale mededingendheid - ekonomies, in die invoer en uitvoer bedryf, sport ... en ons het selfs Wêreldbekers gewen het. Daar was weer hoop en mense begin mekaar versigtig vertrou en respekteer. Ons was die helde in die oë van die internasionale gemeenskap en was beskou as die enigste ware demokratiese land wat kon verskuif van onderdrukking tot ware demokrasie, sonder vooroordeel of bloedvergieting tydens die oorgang ... 'n ware voorbeeld vir die res van die wêreld. Opwindende nuwe tye ... 'n nuwe era van geleenthede. Dit was ‘n tyd van ontdekking van die World Wide Web, vryheid van beweging, assosiasie, spraak en godsdiens. 'n Tyd van hoop en belofte vir almal.

Twintig jaar later en ek vind myself weer in 'n posisie van angs. Tye het weer verander en moord, geweld en misdaad is endemies aan die samelewing. Korrupsie, bedrog en oneerlikheid is volop en 'n kwart van ons burgers is werkloos. Daar is weer openbare onrus, stakings en ​​openbare geweld kom daagliks voor. Mense blameer mekaar en die regering vir die ekonomiese teleurstellings en ​​rampe en die regering op sy beurt blameer dit op die foute van die vorige regering. Daar is weer wantroue en mense kry nie werk nie en ekonomiese bemagtiging en regstellende aksie veroorsaak onsekerheid en geen werksekerheid. Emigrasie en hervestiging vir groener weivelde maak plek vir die verlies van vaardigheid, kennis en ervaring aan ander lande. Die standaard van die lewe, opvoeding en etiek stort roekeloos ineen.

Ja, ek is SAM soos baie ander SAM’s ... Ek is 'n Suid-Afrikaanse Man soos baie ander Suid-Afrikaanse Mans. SAM ken nie demokrasie nie, maar lewe en ervaar in 'n totalitêre staat. Die definisie van 'n totalitêre staat?: “ 'n politieke stelsel waar die staat totale gesag oor die samelewing het en poog om alle aspekte van die openbare en private lewe te beheer, waar moontlik" (die huidige en vorige regering ingesluit). SAM ervaar swaarkry, ekonomiese onrus, frustrasie en wanhoop, veral as jy geleef het in die sestigerjare, deur die sewentigs, die jare tagtig oorleef en die verandering in die negentigerjare ervaar het.

Ek sal eerder 'n man soos beskryf deur Esquire of Barney Stinson wil wees of uitgebeeld soos deur Sean Connery. Dit is wat 'n man behoort te wees: 'n man kyk uit vir diegene rondom hom - vrou, vriend of vreemdeling. 'n Man is goed in sy werk ... nie sy beroep of sy roeping nie ... nie sy stokperdjie nie ... ook nie sy loopbaan nie ... nee ... sy werk! Dit maak nie saak wat sy werk is nie, want as 'n man nie van sy werk hou nie, moet hy dit nie doen nie. 'n Man besef hy het foute en aanvaar sy foute, hy maak aanspraak op wie hy is en wat hy is, of hy daarvan hou of nie. 'n Man kyk uit vir kinders en maak seker dat hulle ​​agter hom staan vir beskerming. 'n Man is verheug oor die koms van die ouderdom, dit bevry hom en laat hom toe om die oorhand te kry en leer hom wanneer om weg te stap. Miskien het hy nog nooit of sal hy nooit nie, maar 'n man kan iemand op sy gat laat sit of op sy rug laat lê indien dit nodig is. 'n Man weet nie alles nie en probeer ook nie alles weet nie en hy hou daarvan om by ander te leer. ‘n Man kan erken as hy verkeerd was of verkeerd gedoen het. 'n Man moet altyd respek vir 'n vrou se skoonheid, kompleksiteit en deernis hê en moet nooit dit as vanselfsprekend aanvaar nie. 'n Man is iemand wat nie sal staan ​​vir 'n sagte handdruk nie. Wanneer hy gekonfronteer word met 'n swak handdruk, moet hý die druk toepas totdat hy tevrede is met die krag, fermheid, en rooi palm veroorsaak deur die gedwonge doodsgreep van twee handpalms. 'n Man kan niks anders doen as om bes te gee en die knie te buig voor sy formidabele teenstander en Nemesis ... die bra nie!

Ek is Sam en die lewe is onregverdig, maar so what? Daar is niks wat gedoen kan word om die onregverdigheid uit te skakel nie. Die lewe is nie regverdig nie en dit was nog altyd so, en dit sal nooit verander nie. Vir almal, op verskillende maniere en op verskillende tye is die lewe moeilik. Alhoewel die lewe nie regverdig is nie, is daar baie wat gedoen kan word om te floreer en voorspoedig (ten spyte van dit en selfs as gevolg van dit) te kan wees.

Ek kies om nie ‘n SAM te wees nie, maar eerder ‘n MAN!

Geen opmerkings nie:

Plaas 'n opmerking